Wat is Ramadan dan? (Iftar)*

*Een samenwerking tussen het museum, Fam. Karaaslan, Serap Onal en Hassan Aissati.

Op initiatief uit de stad vond tijdens de ramadan in het museum een iftar (vastenmaaltijd) plaats. De avond draaide om ontmoeting en wederzijds begrip.

Het aantal deelnemende moslims en niet-moslims was ongeveer gelijk en gemixt schoven ze in de kapel met elkaar aan tafel. Met een kahoot, een humoristische, interactieve test, werd hun kennis over de ramadan direct op de proef gesteld. Moderator Halil Karaaslan ging met de deelnemers in gesprek en kondigde prachtig islamitisch gezang aan. Tijdens de maaltijd werd er bijna meer met elkaar gepraat dan gegeten. Tussendoor kon er in het auditorium gebeden worden. Na de maaltijd was er gelegenheid om het museum in te gaan. Het was een ongelofelijk warme avond, die binnen no time volgeboekt was en waar iedereen nog lang van heeft nagenoten.