Wijken Welkom

Gratis wijkfeest voor Zuid in het museum*

*Kom je langs op vrijdag 28 juni?

Wijken Welkom
Onder de naam Wijken Welkom nodigt Stedelijk Museum Schiedam elke wijk uit voor een gratis wijkfeest. Alles komt die avond uit de wijk: muziek, dans, hapjes en meer. Een soort buurtfeest, maar dan in het museum.

Voor wie?
De avonden zijn er voor alle wijkbewoners, jong en oud! Juist Schiedammers die niet vaak of nog nooit in het museum zijn geweest, zijn van harte welkom. Kinderen en families kunnen creatief aan de slag in het Atelier en er worden de hele avond rondleidingen gegeven.

Voor en door Zuid
Het museum organiseert de Wijken Welkom avonden samen met de wijken. Dit keer zijn er heerlijke hartige en zoete hapjes gemaakt door jouw mede-Schiedammers. In de sfeervolle museumkapel kan iedereen genieten van live muziek van onder andere Popkoor Pleasure en Oekraïense Schiedammers. Dansliefhebbers kunnen opnieuw de coole dansoptredens van 010HipHop bewonderen en jong en oud kunnen zich laten schminken door Wendy uit de wijk Zuid. In de Stadsgalerij organiseert Energie Schiedam een bingo met handige tips en prijzen. Wie weet val jij wel in de prijzen! Kinderen en families kunnen ook tijdens deze Wijken Welkom avond weer creatief aan de slag in het Atelier. Speciaal voor hen is er een leuke workshop.

Met de bus naar het museum
We verzamelen rond 18.30 uur bij de Nieuwe Maasstraat, ter hoogte van de Middelharnissestraat in Schiedam. Dan lopen we samen naar het museum. Net als bij een schoolreisje kun je als je slecht ter been bent gratis meerijden met een bus. Onderaan dit bericht zie je hoe laat en waar die vertrekken. Wil je mee met de bus? Laat dit dan weten aan Meerten Zegers.

Geen kaartje nodig, aanmelden wel fijn!
Je hebt geen kaartje nodig voor Wijken Welkom. Aanmelden is wel fijn. Dat kan via het Facebook Event of met een berichtje aan stadsprogrammeur Meerten Zegers: meerten@stedelijkmuseumschiedam.nl.

Dit wil je weten:

• Datum: vrijdag 28 juni
  • Tijd: 19.00-21.00 uur
  • Adres: Hoogstraat 112, Schiedam
  • Informatie bussen: de bus vertrekt rond 18.40 uur bij de Nieuwe Maasstraat, ter hoogte van de Middelharnissestraat in Schiedam. Om 21.00 uur rijdt de bus terug naar Zuid.

Gemeente Schiedam, VSBfonds, VriendenLoterij Fonds, Fonds 21, Mondriaan Fonds.

Kijk hier voor meer informatie over Wijken Welkom

Foto bovenin: Schiedammers uit Zuid bezoeken het museum tijdens de eerste editie van Wijken Welkom, 2022. Fotografie: Aad Hoogendoorn