Bekijk de video van Planetary Chapel*

*Een kunstwerk van Levi van Veluw.

Van 23 september 2023 t/m 25 februari 2024 toont het museum de nieuwe aanwinst Planetary Chapel (2021) van Levi van Veluw. Het kunstwerk lijkt van de buitenkant nog het meest op een moderne interpretatie van een klein altaar en bevat een ingenieus door Van Veluw zelf ontworpen mechaniek, waardoor de luikjes van het werk openen en zich een bijzonder spel van ronddraaiende gouden planeten ontvouwt.
Iedere dag wordt het kunstwerk met een kleine rituele handeling door een museummedewerker aangezet om 12.00, 13.00, 14.00 en 15.00 uur. Je hoeft hiervoor niet te reserveren. Bij binnenkomst in het museum kun je wel aangeven dat je er graag bij wil zijn. Gemist? Bekijk dan hier de video.

Bekijk hoe het kunstwerk tot leven komt
Want dat is in het museum alleen op gezette tijden te zien.

Aankoop
Het Stedelijk Museum Schiedam heeft Planetary Chapel (2021) van Levi van Veluw in juni 2023 aangekocht voor de collectie. De aankoop is volledig mogelijk gemaakt vanuit de subsidieregeling collectieprogramma’s van het Mondriaan Fonds.