Wijken Welkom

Gratis wijkfeest voor Groenoord in het museum*

*Kom je langs op donderdag 16 mei?

Wijken Welkom
Onder de naam Wijken Welkom nodigt Stedelijk Museum Schiedam elke wijk uit voor een gratis wijkfeest. Alles komt die avond uit de wijk: muziek, dans, hapjes en meer. Een soort buurtfeest, maar dan in het museum.

Voor wie?
De avonden zijn er voor alle wijkbewoners, jong en oud! Juist Schiedammers die niet vaak of nog nooit in het museum zijn geweest, zijn van harte welkom. Kinderen en families kunnen creatief aan de slag in het Atelier en er worden de hele avond rondleidingen gegeven.

Voor en door Groenoord
De wijkfeesten worden samen met de wijk georganiseerd. Dit keer zijn er heerlijke Marokkaanse, Somalische en Nederlandse hapjes de wijk. Stadsdichter Kershawn Rijssel is opgegroeid in Groenoord en geeft een optreden in een van de tentoonstellingen. In de gezellige ontvangstruimte van het museum kun je luisteren naar live muziek van de Green Forest Selection en zanger Nani Kry. Ook is er voor dansliefhebbers een breakdance optreden van 010HipHop. En uniek voor dit feest is een modeshow georganiseerd door de Kledingbank in Groenoord!

Met de bus naar het museum
Net als bij een schoolreisje kun je gratis meerijden met een bus. Onderaan dit bericht zie je hoe laat en waar die vertrekken. Wil je je rollator of rolstoel meenemen in de bus? Laat dit dan weten aan Meerten Zegers.

Geen kaartje nodig, aanmelden wel fijn!
Je hebt geen kaartje nodig voor Wijken Welkom. Aanmelden is wel fijn. Dat kan via het Facebook Event of met een berichtje aan stadsprogrammeur Meerten Zegers: meerten@stedelijkmuseumschiedam.nl.

Dit wil je weten:

• Datum: donderdag 16 mei
  • Tijd: 19.00-21.00 uur
  • Adres: Hoogstraat 112, Schiedam
  • Informatie bussen: de bussen vertrekken om 18.30 uur bij Wijkcentrum de Brug (Heijermansplein 35) en bij activiteitenruimte Beethovenplein (Van Beethovenplein 161). Om 21.00 uur rijden ze terug.

Met dank aan
Gemeente Schiedam, VSBfonds, VriendenLoterij Fonds, Fonds 21, Mondriaan Fonds.

Kijk hier voor meer informatie over Wijken Welkom

Foto bovenin: Schiedammers uit Groenoord bezoeken het museum tijdens de eerste editie van Wijken Welkom. Fotografie: Aad Hoogendoorn