Te doen

Sew-along met de Schiedamse Sewing Sisters*

*Zondag 21 april in het Inloop Atelier

Geef oude museumvlaggen een tweede leven tijdens de sew-along van de Schiedamse Sewing Sisters! Kruip op zondag 21 april in ons Atelier achter de naaimachine om gymtasjes te maken van vlaggen die het museum niet meer gebruikt. Ben je beginnend naaister, of een oude rot? Iedereen is welkom! Loop binnen om één tasje te maken, of blijf de hele middag en maak er drie, vier of vijf. De tasjes worden daarna exclusief verkocht door Stedelijk Museum Schiedam. De gehele opbrengst gaat naar de Kleine Ambassade, een organisatie in Schiedam die zich inzet om kinderen een stem te geven en mee te laten doen in de maatschappij. De Kleine Ambassade is een partner in de tentoonstelling Uit armoede.

Deelname is gratis (exclusief museumentree) en je eigen naaimachine meenemen mag. Wil je je zelfgemaakte tasje houden? Dan kun je het voor een gereduceerd tarief kopen in de museumwinkel.

Over de Sewing Sisters
De Schiedamse Sewing Sisters is een groep Schiedammers met naaimachines die hun skills graag inzetten om andere mensen blij te maken. Ze werken vaak samen met de Kleine Ambassade en maken onder andere kussenslopen, knikkerzakken en knuffels voor Schiedamse kinderen. Omdat samen naaien gezelliger is dan alleen, organiseren ze regelmatig een sew-along waar iedereen welkom is. Meestal in de Kleine Ambassade, maar deze keer dus in Stedelijk Museum Schiedam. Volg de Schiedamse Sewing Sisters op Instagram: @schiedamsesewingsisters.

Dit wil je weten:

• Zondag 21 april 2024, 13.00 tot 16.00 uur;
  • In het Inloop Atelier van het museum;
  • Deelname is gratis (exclusief museumentree)
  • Ben je erbij? Reserveren is niet nodig.