Te doen

Maak een bokaal voor iemand die je extra wil bedanken*

*Kom op tweede pinksterdag naar ons Atelier!

Wie is voor jou een arm om je heen? Op maandag 20 mei (tweede pinksterdag) kun je een bokaal maken voor iemand die je liefhebt. Je gaat onder begeleiding van een museumdocent in ons atelier aan de slag met piepschuim en goudgekleurd karton. Voor iedereen die iemand wil bedanken!

• Wanneer: maandag 20 mei
  • Tijd: 12.00 – 16.00 uur (vrije inloop)
  • Kosten: we hanteren een ‘betaal wat je wilt/kunt‘ principe (exclusief museumentree), aanmelden is niet nodig.

Deze workshop is ontwikkeld door Chantal van Heeswijk, een van de kunstenaars betrokken bij de recent geopende tentoonstelling Uit armoede. Kunst, geschiedenis en verhalen. Voor de tentoonstelling ging ze samen met De Kleine Ambassade en een aantal Schiedamse kinderen in gesprek over de impact van armoede op hun leven, dit hebben zij vervolgens samen verbeeld in het kunstwerk ‘Arm om je heen, rijk om je heen’.