Al eeuwen schilderen en tekenen kunstenaars het landschap langs de Maas. Ze trokken erop uit om molens, slootjes en weidevogels te schilderen, de idylle van het ‘typisch Hollandse landschap’. Maar ze legden ook havens, kades en industrie vast en de toenemende verstedelijking die in dit deel van het land zo beeldbepalend werd. De Maasdelta is waterrijk en tegelijkertijd het drukbevolkste gebied van Europa. Dat is niet alleen iets van nu. Er is hier altijd spanning ​geweest tussen menselijke aanwezigheid en de natuur.

In de tentoonstelling Bit by Bit laten de drie hedendaagse kunstenaars zien hoe er onder invloed van de razendsnel veranderende technologie een heel nieuw soort landschappen ontstaat. Hoe ziet onze leefomgeving er in de digitale realiteit eigenlijk uit?

Dit wil je weten:

• Het programma is geschikt voor VMBO, HAVO en VWO
  • Duur: 75 min (in overleg 60 min)
  • De les wordt door twee professionele museumdocenten gegeven. Vanuit school vragen wij ook twee begeleiders mee te komen
  • De groep wordt in twee kleinere groepen verdeeld, ze krijgen hetzelfde programma maar in een andere volgorde
  • Kosten: €120,- (voor 75 min) Het programma kan met CJP Cultuurkaart betaald worden

Wil je graag langskomen met je leerlingen? Neem dan contact op met onze planner Marga via info@stedelijkmuseumschiedam.nl