Te doen

Uit armoede: Poverty Escape in Stedelijk Museum Schiedam*

*Voor professionals, door Stedelijk Museum Schiedam en Poverty Escape Rotterdam

Is armoede een thema waar jij in je werk toe verhoudt? Lees dan snel verder! Op donderdag 25 april organiseert Stedelijk Museum Schiedam het evenement Uit armoede: ontmoet en ervaar, speciaal voor professionals die zich hiermee bezighouden.

Tentoonstellingsbezoek met ervaringsdeskundigen
Tijdens het event bezoek je de tentoonstelling
Uit armoede. Kunst, geschiedenis en verhalen. Hierin staan de verhalen van elf Schiedamse ervaringsdeskundigen centraal. Een aantal van de betrokken ervaringsdeskundigen zijn aanwezig om mee in gesprek te gaan en je rond te leiden.

Poverty Escape
Het onderwerp armoede wordt die ochtend direct invoelbaar gemaakt door Poverty Escape Rotterdam; in een real-life experience ervaar je hoe het is om in armoede te leven, waarbij de (on)mogelijkheden van hulpinstanties aan bod komen. Met ervaringsdeskundigen worden levensechte situaties gecreëerd rondom armoede, schulden, aanmaningen, deurwaarders en de chaos en wanhoop die daarmee gepaard kan gaan. Poverty Escape is een spel, maar helaas voor velen de realiteit. Deze real-life experience komt dan ook voort uit een grote behoefte naar meer begrip, preventie en het doorbreken van systeemdenken.

Dit wil je weten

• Datum en tijd: 25 april van 09.30 -11.30 uur, inloop vanaf 09.00 uur.
  • Locatie: Stedelijk Museum Schiedam, Hoogstraat 112, Schiedam.
  • Ticket: €7,50 + museumentree. Klik hier om je aan te melden.

• 09.00 – 09.30 uur | inloop, koffie/thee
  • 09.30 uur | welkom door Stedelijk Museum Schiedam en ervaringsdeskundigen
  • 09.40 – 10.30 uur | Poverty Escape met nagesprek
  • 10.30 – 11.30 uur: bezoek aan tentoonstelling Uit armoede met ervaringsdeskundigen