Bij de tentoonstelling AiRich bieden we een pilot museumles speciaal voor de examengroepen van VMBO, HAVO en VWO.  Een programma van 75 minuten met een interactieve rondleiding door de tentoonstelling en creatieve opdracht in het Atelier, met extra aandacht voor de thema’s van het centraal schriftelijk eindexamen. Deze pilot is voorlopig alleen te boeken op woensdag en vrijdag (9.00 – 17.00 uur).
We hebben plek voor vijf gratis pilot-groepen, wees er dus snel bij.
Over de tentoonstelling AiRich: Afrofuturistic Visions AiRich, een Surinaamse beeldend kunstenaar die woont en werkt in Amsterdam, presenteert haar eerste solotentoonstelling in het Stedelijk Museum Schiedam. Haar werk bestaat voornamelijk uit afrofuturistische portretseries, die een kleurrijke en bekrachtigende wereld neerzetten en een toekomst vieren vol extravagante Zwarte mensen.
Met invloeden vanuit popcultuur, mode, muziek, science-fiction en mythologie geeft AiRich de Zwarte identiteit een futuristische en buitenaardse twist. Daarbij laat ze zich onder meer inspireren door artiesten als Erykah Badu, Travis Scott en Missy Elliot.
Meer over de tentoonstelling AiRich: Afrofutoristic Visions?

Dit wil je weten
• Voor alle examengroepen VMBO, HAVO en VWO
• Tijdsduur: 75 minuten
• De les wordt door professionele museumdocenten gegeven. Klassen met meer dan 16 leerlingen worden in twee kleinere groepen verdeeld. Per groep is er één museumdocent en vragen wij om 1 begeleider vanuit school